2012. január 2., hétfő

Olyan, mintha...



...egy sima neszesszer lenne, pedig ez uzsonnatartó ám. :) Hogy mi a különbség? Vízlepergető anyaggal béleltem, így csak át kell törölnöm belül.

A letörölhető bélés nem saját ötlet, Molika ezer éve varr uzsis tasakokat ezzel a megoldással. Az enyém picit más forma, de egyszeri, és családi használatra. :) Molinál rendelhető a saját változata.

Mióta diétáznak a kicsik, mindenhova kell vinnünk magunkkal valami ennivalót. Biztos tudjátok milyen végigmenni egy utcán, ami tele van fornettissel, kürtőskalácsossal, gyrosossal... én meg egyiket sem vehetem meg, hát muszáj felajánlanom helyettük valami házi finomságot. A képen egy "álmézeskalács" lóg ki. :) Mézet, tejterméket, nem látott, szőlőcukorral készült, és gluténmentes is. Ilyenből, vagy valami hasonlóból kell 12-15 db minden kiruccanáshoz. Azt sem tehetem meg, hogy egynek a büféből veszek enni, a másik kettőnek a táskából adok, hát mindig három gyereknyi adaggal kell készülnöm. Ebből kifolyólag már azt is tudom, hogy
- kell egy nagyobb uzsis tasak is, valami ilyesmi, vagy esteleg füllel,
- kell egy nagyobb táska is.... Eddig a kisebb, formás darabokat részesítettem előnyben, de azokba nem fér bele a "papíros mappa", meg az elemózsia.

Ezt is megmutatom, mert rém büszke vagyok, hogy sikerül végre olyan kakaóscsigát kreálni a megengedett alapanyagokból, ami már hasonlít is a boltira. Mivel a gluténmentes liszt és a rizstej egész másképp viselkedik, nem is olyan könnyű ám "lemásolni" az eredeti étkeket! Azért már egész jól megy. :)







6 megjegyzés:

inecsg írta...

Gratulálok a fini sütikhez! Ügyes vagy! Valóban nem könnyű gluténmentesen sütni. :-(

Hegemony77 írta...

A sütik nagyon jól néznek ki, biztos finomak is! Ügyes! A sütitartó is klassz lett!

Szilvi írta...

Őszinte elismerésem! Nagyon jól néz ki a csiga :) El sem tudom képzelni mi munka lehet a kísérletezgetések mögött. Ha esetleg szükséged lesz olyan belső anyagra az uzsis zacsikhoz, ami tisztán tartható, lesz a boltban majd január közepétől Lamifix. Nem tudom ismered-e, a textilre lehet vasalni ezt a fóliát és így vízlepergetős lesz az anyag, simán letörölhető. Csak ha még lesz ilyen projected ... :) BUÉK!

kökörcsin írta...

Nagyon csinos táska! A diéta nem könnyű, mi már több mint négy éve csináljuk. Igaz nálunk a glutén mehet, "csak"tejet, tojást, diót, mogyorót, mákot és szóját nem ehetünk. Mézet már kb. egy éve igen. Én is mindig pakkokkal járok. Most pl. kürtőskalácsot fogok sütni tej és tojás nélkül:)

Ledorka írta...

Inecsg, már meg is volt a vizsgálat nálatok? Vagy csak óvatosságól sütsz te is gluténmentesen?
Hegemony77, köszi, és tényleg finomak. :)
Szilvi, ez nagyon klassz lehet! Így bármilyen mintájú textil lehet vízálló. Mindig hozol valami szuper dolgot a boltba. :)
Kökörcsin, ez is kemény... :( Nálunk az általad felsoroltak közül csak a tojás megengedett. A kürtőskalácson én is gondolkodtam már, de még nem kísérleteztem.

inecsg írta...

Nálunk a férjem a gluténmentes, ez egy kicsit könnyebb, mert neki nem kell elmagyarázni miért is nem ehet kürtöskalácsot vagy bármi mást glutén tartalmú. A gyerekeket ki kell vizsgáltatni, mert örökölhették.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails