2013. január 5., szombat

Családfa

Rettentő unalmas lehet a rokonomnak lenni.... :) A családom mindig számíthat valami varrott ajándékra tőlem - bár, karácsonykor megkíméltem őket. :D Most viszont megint saját munkát adtam, méghozzá édesanyámnak, születésnapjára.
Mindennek szerepe van a képen.
A forma: van egy régi fadobozkánk, onnan vettem a mintát. A dobozt apukám anyai nagyapja, vagyis az én dédapám faragta. Az egyik képen jól látszik az oldalán lévő dátum: 1908. Akkoriban gyufásdoboz volt, majd nagyanyám gombostű-tartónak használta. Anyuéknál már csak dísz volt a polcon. Pár éve megkaptam, azóta én őrzöm. Rögtön, mikor odaadták, azt gondoltam, valamilyen formában vissza kellene juttatnom a szüleimnek legalább a mintát, ha már ilyen kevés családi örökségünk van. Azóta foglalkoztat az ötlet, hogy megvarrom. :)
A minta módosítása: az eredeti fa szimmetrikus, 3-3 ágú, de én családfának készítettem el, ezért változtattam rajta, ugyanis a bátyámnak 4 gyereke van. Így a mi oldalunk 3 ágú maradt, az övék 4 lett.
A levelek szív alakúak: szerintem, ezt nem kell magyaráznom. :)




Nagyon szerettem varrni. :)

17 megjegyzés:

Judu írta...

Nagyon szép, gratulálok! :)

Ili írta...

Anyukád biztos nagyon örülni fog neki! Szép lett és ötletes!

Kathy írta...

Nagyon szep. ;)

Krizantám írta...

Nagyon kedves ötlet ilyen szép formában örömet okozni! :)
Igazán eredeti és szép! A dobozka pedig egy míves ékesség!
(Én is nagy becsben tartom mindig az ilyeneket...)

Bejus70 írta...

Őrizd a gyökereid az új évben is ilyen szeretettel!

Ledorka írta...

Örült neki. :) Előre nem mertem volna megmutatni, csak átadás után, mert anyu a blogommal és a Fb oldalammal szokta kezdeni a reggelt. :D

Fércművek írta...

Nagyon szép ötlet, tökéletes megvalósítás, nem csodálom, ha örült. :)

Julcsi írta...

Szép lett, Dorka! Remek ajándék, remek ötlet:)

Andrea írta...

Szép gondolat, és a megvalósítás is profi!

erzsó írta...

Dorka, ez az egyik legszebb (külcsín és belbecs tekintetében is) ajándék amit az utóbbi időben láttam!

Anna írta...

Igaz, csodás ajándék volt, boldog vagyok, hogy ilyen mélyérzésű leányom van. Köszönöm Dórikám.
Anya

Ledorka írta...

Olyan régóta dédelgetett tervem volt, olyan jó volt végre megvarrni... Örülök, hogy nektek is tetszik. :)

Anyu, puszillak. :)

Névtelen írta...

Igazán személyre szabott, szívvel-lélekkel készült ajándék. Valóságos kincs az a dobozka, több, mint 100 éves, majd Te is tovább adod valamelyik gyermekednek, remélhetőleg még sokáig kíséri családotokat!
Erzsi

Ági írta...

Akár lehetne a logód is ez a fa. Szemből nézve jópofa fa-tündér alias Lidércke. :-))

Ledorka írta...

Jó ötlet, köszi. :) Nézem, hogy látok benne tündért...

Ági írta...

A két ág a két karja, a fején meg ott a két hosszúkás-függőleges zöld szem, meg egy turcsi zöld orr középen. Barna zsoknyája van természetesen és trendi rövid-kócos-zöld sérója. :-))
Az már csak hab a tortán, hogy a tenyerén hordja a gyerekeket. ;-))

Ledorka írta...

Többet varrtam bele, mint gondoltam.;D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails