2011. augusztus 1., hétfő

Szunya-baba

Tegnap, az autóban ülve mondtam a férjemnek, hogy "babát karok varrni, de lehetőleg most". Furcsán nézett, ezért megismételtem: "varrni, nem várni". :D Kibírtam hazáig, de este megvarrtam. :)



Mit gondoltok róla? :) A hasán zseb van, a zsebben egy levendulával töltött szív. Tulajdonképpen ez volt az alapötlet. Egy hölgy kért tőlem hónapokkal ezelőtt levendulával töltött cicát, mert az ölelős állatka, és egyben álomhozó is, a levendulának köszönhetően. Megvarrtam (arról nem készült fotó, de egy hasonló van a Meskán), és azóta is többször eszembe jutott.
Azt akartam megoldani, hogy a levendula benne is legyen a figurában, de ki is lehessen venni, ha mosni kell a jószágot. Így találtam ki a zseb-szív kombinációt. Valahogy elsőre a háromszög forma ugrott be, és ki is szabtam, meg is varrtam egy adagot. Lettek egerek, és egy cica.


Nézegettem őket, és ismerősnek rémlettek, de nem tudtam hova tenni a dolgot. Sok időt rászánva végignéztem az általam olvasott blogokat, és Szömörcénél találtam is egy zsebes nyuszit. Még a szabásmintája is ott van! Nyilván ez maradt meg az agyam hátsó polcán, és ennek mintájára készültek a figurák. Más stílus, más állat, más van a zsebben, de mégis valahol másolatok, így aztán nem is varrtam többet belőleük (bár egy-kettő még ki van szabva:/). A meglévők a gyerekeimé, és a barátnőm kisfiáé lettek. Szeretik őket, azóta velük alszanak. :) Mica a farkánál fogva, lengetve szokta hozni reggelente a "kotyká cicát" (=kockás cicát). :D

Ha már azt nem varrom, más megoldást kellett találnom a zseb-szív ötletre, mert ezt viszont jónak tartottam. Így oldottam meg. :) A kockás anyag Textilcsodás, a pöttyös egy apró szoknyából lett szabva.



Egyszerű figura, és lehet, hogy kicsit változtatnom is kellene a szabásmintán (csak saccperkábé rajzoltam), de én megszerettem. :))) Ti mit szóltok hozzá?



18 megjegyzés:

Zsóka írta...

elsőre beleszerettem a babába :)
"házi" használatra nem lehet szabásmintát kérni Tőled? ;)

a Matula ikrek írta...

Így is nagyon aranyos, és csinoska!
Az egerek és kotykácica is édesek, egyben emeljük kalapunk a lelkiismeretességed előtt! ;o)

Faragó Nóri írta...

imádom a formáját, a színeit, minden részletét! :D

Aledi írta...

Igen, arra az egérkére én is emlékszem, még el is gondoltam milyen kár, hogy nem én találtam ki, annyira egyszerű, és jópofa. És én is emelem kalapom, kevesen vannak, akik emiatt abbahagyták volna a készítését, egyébként nem is tudom, hogy kell-e... annyira adja magát ez a forma, és megoldás, biztos sokan készítenek hasonlót. A babád aranyos lett, tetszik a lába. Én talán a karját nem varrnám ennyire hosszúra, vastagra, és vagy a zsebét varrnám nagyobbra, vagy a szívet kisebbre, de ez csak amolyan okoskodás, kötekedés, jó így, ahogy van :)

Körmendi Ági írta...

Nagyon kis édes lett!Tettszik,jó ötlet!

Unknown írta...

Szerintem nagyon édes! Nekem tetszik a vastag keze és lába, ettől olyan bájos :)
A zsebet egy picit talán valóban magasabbra lehetne varrni, a szivecskét meg kisebbre, majd ahogy szeretgetitek, dögönyözitek úgyis érezn fogod ha változtatni akarsz rajta, de teljesen igaza van Adélnak, jól van így, ahogyan van :)

Ledorka írta...

Pont erre gondoltam, hogy nagyobb zseb kell! :)) És talán kicsit hosszabb nyak, vagyis egyáltalán: nyak. :D Varrok majd még párat, és kialakul a végleges forma. Köszönöm a bátorítást! :))

Zsóka, mióta "megélhetési varró" vagyok, undok-ronda-irigy kutya lettem. :) A saját szabásmintáimat bizony nem adom oda senkinek... így is többször találkoztam már a holmijaim klónjaival (pl. táska másolva egy-az-egyben a teszveszen, csak sokkal gagyibb kivitelezésben :P). Itt csatlakoznék az ikrek megjegyzéséhez: természetes a "lelkiismeretesség", már csak ezért is. :))
Zsóka, ha írsz nekem, átküldök egy-két linket, ahol sok szabásmintát találsz, babákét is. :) (ledorka@gmail.com)

Ledorka írta...

Oppsz, rájöttem, hogy félreérthetően fogalmaztam. Zsóka, nem feltételezem, hogy te is árulnád, elhiszem, hogy házi használatra kérted, csak ha neked küldenék, joggal jelentkezne még sok ember, hogy ők is kérnek... Szóval, ne haragudj! :)

Unknown írta...

Nekem is tetszik a babád! Nagyon jó fej lett!!! :D

NőiCsizma írta...

Én a hajáért vagyok oda és a hosszú lábaiért.
Nagyon bájos lett!

Kathy írta...

Nagyon aranyos es kedves a kis pofija. Micike mar biztos jol meg dogonyozte ugye?
Gondoltam, ha a szivecskere ket pantocska kerulne, hatizsak is lehetne belole, ugy nem is veszne el, de tartozek keppen viszont aranyos lehetne. Vagy csak egy pant felvallra atdobos taskanak.
Bocsi csak en is okoskodom itt, legalabb is probalkozom.:)))

Ledorka írta...

Kathy, a fejemben jártál! :D Tegnap este már mondtam a férjemnek, hogy keresztbe rakott táskában is lehetne levendula. :)) Lesz olyan baba is. Kikészítettem az anyagokat, sok-sok színű lesz!

Örülök, hogy nektek is tetszik a baba. :)) Micus sétál vele, integet a baba kezével, és mondogatja, hogy "ija" (=szia). Időnként kosárba ülteti, úgy hordozza. Most ez a programja. :)

Álomjáró-Bozsomati írta...

Szerintem nagyon bájos lett! Tuti siker! :-)

Faragó Nóri írta...

Elfelejtettem megkérdezni, ugye lesz fiú változata is?! :D

Abile írta...

Nagyon helyes babát varrtál, igazi ölelnivaló! :o)

Ledorka írta...

Köszönöm, lányok. :) Lesz fiú is, csak vacillálok a formán. :))

F.Gina írta...

Nagyon helyes lett, igazi ölelni-való :)) (Én a tündéres párnák elejére varrtam zsebet, és abba illatpárnát, érdekes módon ott nem ugrott be a szív, pedig a levendula cuccaim mind szívek :)) )

Ledorka írta...

A párnára varrt zseb is remek ötlet. :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails